Happy 'Bird'day.



Terwijl het grootste gedeelte van Brabant en Limburg (en misschien ook wel een heel groot deel van de rest van het land) helemaal uitgedost volop in de polonaise loopt, heb ik me lekker terug getrokken op mijn hobbykamertje. Eigenlijk ben ik hier al de hele week mee bezig, zo tussen de bedrijven door. Daarom ben ik iets minder in blogland geweest om reacties achter te laten op jullie creaties. Inmiddels heb ik al een aardige lijst met blogs die ik volg en ik wil het liefste bij iedereen een reactie achter laten, maar nu ben ik er achter gekomen dat dat wel betekend dat ik zelf niet meer zo heel veel aan freubelen toe kom. Ik moet hier even een balans in zien te vinden. Hebben jullie tips voor me?

Deze keer heb ik maar weer eens gekozen om mijn vintage kant naar voren te laten komen. Met een handige checklist op het We Love Vintage blog, ben ik toch wel aardig in de buurt gekomen (al zeg ik zelf). Maar het blijft toch wel een beetje een lastige stijl voor me.
Voor de basis van de kaart heb ik een mal van Dutch Doobadoo gebruikt, en papier van de Action. Aan de linker zijde een strook Kraft wat ik heb voorzien van een houtnerf structuur met een embossingmal van Boekenvoordeel. De rechter zijde heb ik opgeleukt met een schud gedeelte, dat heel toepasselijk is gevuld met vogelvoer. Het frame is een stempel van Marianne Design. Miss Gorjuss zit samen met haar dierenvriendjes op een strookje Katoenen lint dat eens aan mijn vingers is blijven plakken bij de Action. Heel vreemd, als ik daar ben worden mijn handen ineens zomaar uit het niets héél kleverig ;o). De veertjes van Joy Crafts heb ik uit het zelfde papier gestanst dan de 2 iets kleinere basis vormen, ook het bloemetje heb ik hiervan gemaakt. Mijn afdrukje heb ik gekleurd met Distress inkt. Na veel (lees => héél veel) oefenen begin het kleuren met deze inkt toch al aardig onder de knie te krijgen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Het is altijd weer een feestje om ze te mogen lezen.

Ik doe mee met de volgende challenges:
Dutch Doobadoo => Challenge Februari.
We Love Vintage Challengeblog => Foto collage, Birds.
Cards en Scrap Challengeblog => Kaartenuitdaging 229, verwerk 1 of meer vogels op je kaart.

Reacties

  1. Prachtig Renate, ben hier ook mee bezig. Heel herkenbaar wat je schrijft, het lukt mij ook niet meer. Daarom probeer ik bij diegene die regelmatig reageren zeker langs te komen. Het is allemaal wel wat minder vaak, en zo probeer ik toch langs te komen. En soms zijn er berichtjes die je raken, dan reageer ik wel. Af en toe een uurtje zitten, vooral als je te moe bent om te freubelen, maar vooral je gevoel volgen! En dat is soms gewoon lekker de tijd nemen om te freubelen. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht van een kaart heb je gemaakt, Renate. Vind 'm super leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart!!! En kleverige handen en Action...zoooo herkenbaar!! hahaha. Het belangrijkste is dat jij blijft genieten van je hobby en dat het bloggen (vooral reageren) geen moeten wordt! Ik heb niet zoveel volgers en volg dus ook niet zoveel blogs...dat scheelt ;-). Meestal kijk ik 2 keer per dag even en reageer dan op de nieuwe berichten, vaak kost dit dan maar 10 min. Ik hoop dat je hierin de juiste balans voor jezelf gaat vinden! Maar nogmaals...een hobby moet leuk zijn en je moet even op kunnen laden! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gaafff!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, heel herkenbaar hoor Renate, ik doe meestal zo'n een blogrondje en 's avonds, dan heb ik ze meestal wel gehad! Wat me wel opvalt dat ik heel vaak bij mensen een reactie achterlaat en die komen dan niet bij mij terug, dat vind ik jammer. Ik wist niet dat het daardoor kwam bij de Action, dat je vingers plakkerig werden, bij mij hing er kurk en juteblokjes aan!
    Maar even over je kaartje, het is het echt plaatje, leuk model en mooi papier uiteraard heb ik dat ook :-)

    Fijne dag,

    LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Renate,
    mijn reacties laat ik meestal 's avonds achter, ik kan echt geen kaarten maken zonder daglicht, ik probeer bij iedereen een berichtje achter te laten...Ik vind je kaartje wel een mooie, zachte Vintage uitstraling hebben, maar een stempelafdrukje blijft sowieso erg moeilijk, met een vintage plaatje, lukt het dan meestal beter..
    Ik vind de kleuren van je kaartje erg mooi en ook het schud gedeelte is super..
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi kaartje heb je gemaakt !! Lieve groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaartje is geweldig mooi hoor Renate...heel leuk detail dat vogeltjesvoer....
    ook schrijf je heel herkenbaar verhaal...zeker van Action ...heb ik ook last van...zoals dat lint dat lig hier ook nog te wachten...
    En over het blogjes volgen en reageren ...allemaal heel leuk ...maar er gaat inderdaad heel veel kostbare tijd inzitten....maar toch geniet ik er heel erg van en probeer toch zoveel mogelijk een kleine reactie te geven...Ik doe er ook heel veel inspiratie mee op en dat is ook geweldig...
    groetjes en een fijne maandag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart Renate, het lint en vogels voer geeft het een heel mooi accent. En ook ik heb last van de Actionkoorts, loop elke week wel een keer binnen!!! Is verslavend, hihi!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart Renate, het lint en vogels voer geeft het een heel mooi accent. En ook ik heb last van de Actionkoorts, loop elke week wel een keer binnen!!! Is verslavend, hihi!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow....Renate....wat heb je dat prachtig gedaan!
    Het is moeilijk om een goed vintage kaartje te maken vind ik....maar het is je prima gelukt hoor.
    het houtnerf papier lijkt wel echt hout....heel erg leuk!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je vintage kaartje is prachtig, Renate.

    En net als de anderen, het is allemaal heel herkenbaar.
    Bij Action ga ik altijd met met iets de winkel uit.
    En het volgen van de blogs.
    Ik ga een paar keer per dag even kijken en probeer zoveel mogelijk een reactie achter te laten.
    Lukt niet altijd...maar ach.... lekker doen waar jij je goed bij voelt.

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kaart is meer dan leuk Renate, enig bedacht met het vogelvoer!! Ik ben heel slecht in vintage en helaas is de Action een beetje uit de richting maar als ik er kom dan is het raak hihihi!! Vwb het bloggen: ik doe sowieso elke morgen en elke avond een rondje en soms (net als nu) midden op de dag. Als mensen heel veel maken reageer ik af en toe want elke dag is me gewoon te veel maar al met al: we genieten allemaal van de reacties op onze creaties dus een kleine moeite en groot pezier en vele malen persoonlijker dan een "like" op FB!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kaart, Renate!!
    Bedankt voor het meedoen met deze uitdaging van het Cards & Scrap Challengeblog!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, ja ik mis je natuurlijk wel! Maar ik herken het ook. In heel drukke tijden is het of bloggen of freubelen. Allebei lukt dan even niet. En dan blijf ik mijn trouwste volgers trouw, dat wel, maar het zou ook jammer zijn als je aan freubelen niet toe kwam omdat je je verplicht voelt reacties achter te laten. Zouden wij ook je creaties missen. Inderdaad : balans dus.
    je kaartje is tof!! Heel mooie kleuren!
    groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat herken ik wel, ik volg ook heel veel blogs en probeer elke dag een half uurtje te besteden aan bloggen. maar soms lukt dat niet en tja... daar kan je dan niks aan doen. Iedereen zal dit begrijpen, er zitten maar zoveel uren in een dag. Zeker als er elke dag iets nieuws op een blog staat is het niet bij te houden. Gewoon doen wanneer het je uitkomt, lijkt mij en dat moet zeker niet ten koste gaan van je eigen hobby uitoefening. Maar ik probeer ook om de trouwe volgers vooral bij te houden.
    Je kaart vind ik trouwens erg mooi, leuk zoals je alles hebt samengesteld. Leuk dat stukje houtpapier, de vogeltjes en dat meiske zo op het randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooi en lief kaartje geworden dank je wel voor het meedoen bij WLVC.

    Groetjes van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Renate,

    Wat een beauty van een kaart heb je gemaakt zeg super.
    En volgens mij hebben we daar allemaal wel last van we volgens wel maar soms geen tijd om iets te schrijven bij onze bloggers, en soms is het niet bij te houden.

    Lieve gr...Bep ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt een heel lief kaartje gemaakt...je kleurtjes en je look van je kaart zijn wel vintage maar probeer de volgende keer eens om géén cute afbeelding te gebruiken....je zal zien dat je dan ineens iets heel anders krijgt.....Toch vind ik het super dat je het probeert en bedank ik je voor je deelname bij WLVC.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vind je kaart helemaal geweldig.... ook al is het volgens kenners geen vintage (ben er ook geen held in).
    Ik kan ook niet alle blogs die ik volg bij langs. Ik hop zo nu en dan ff langs; je kunt niet elke keer als er een kaart geplaatst wordt langswippen; onbegonnen werk.... je komt dan zelf niet aan freubelen toe en dat is toch zonde..... succes met het vinden van de balans.
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een beauty van een kaart heb je gemaakt zeg super.
    Fijne dag
    Liefs Anneke
    Ps bedankt dat je reageerde zo zag ik dat ik een challenge te vroeg had geplaatst.:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind je kaartje súper leuk! Het idee met de vogeltjes en vogelvoer is zo leuk!!
    Het probleem met balans vinden tussen bloggen en freubelen kennen we idd allemaal.
    Ik blog iedere keer tussen de bedrijven door, maar op zondagochtend op bed met een kopje thee erbij is mijn favoriete moment. Dan slaapt nog iedereen en kan ik heerlijk rustig de blogs bewonderen waar ik door de week niet aan toe gekomen ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als ik een grote boodschap moet, hahahaah. Dan kan ik toch niks anders doen? Ga af en toe eens langs, niet ieder kaartje behoeft comentaar, zeker niet als mensen iedere dag plaatsen! En ga bij de mensen die vaak bij jou reageren, vaker terug. Leuk kaartje maakte je. Nu ga ik ook freubelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een ontzettende mooie kaart. Inderdaad is het niet altijd mogelijk om blogs te volgen. Ik merk dat het `s avonds het beste werkt. Als ik er in het weekend ga kijken ben ik al gauw een tijdje zoet met het bekijken van de mooie creaties. Nu betrap ik me er ook weer op. Dus overdag knutselen en `s avonds lekker bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Renate,
    Je kaartje vind ik superleuk, al is het dan niet helemaal vintage....zoals hierboven al eerder aangegeven: gebruik een kant-en-klaar plaatje (altijd leuke te vinden op het WLVC blog en direct te kopiëren)...je kleurwerk ziet er trouwens prachtig uit!
    Op de dagen dat ik niet werk, probeer ik de hele dag door mijn bloglijst bij te houden, afgewisseld met kaartjes maken (vnl kleurwerk en dan passend papier erbij vinden; doe ik het liefst bij daglicht). Op mijn werkdagen hou ik me 's avonds vnl bezig met bloggers bezoeken. Ik probeer zoveel mogelijk in ieder geval mijn vaste volgers te bezoeken. Het is inmiddels een maand later, maar ik hoop dat je er toch nog iets aan hebt.
    xxx Margreet
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, 2x mijn naar er onder....sorry hoor, 1x is wel genoeg! ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig kaartje!! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hey,

Leuk dat je even komt spieken. Ik vind het nog veel leuker als je een leuke reactie achter laat.

Groetjes Renate.

Populaire posts van deze blog

Doe Eyed Gorjuss

Ik was er even tussenuit.

You are spooktacular!